2012. július 5., csütörtök

Házi spenótos tészta 8+ KÉPEKKEL!

Ma gyúrtam tésztát először, szerintem jó lett. Barni nagyon szereti a spenótot és a tésztát külön-külön, gondoltam vegyíthetném is neki. 

-85 gr spenótpüré (fagyasztott volt)
-230 gr durumliszt
-100 ml víz
- liszt a gyúráshoz.

A spenótot mikróban fölmelegítettem és a liszthez öntöttem. Fakanállal elkevertem és hozzáadtam a vizet is. Összekevertem az egészet és még jól átgyúrtam egyszer. 15 percet hagytam pihenni, majd jól alálisztezett felületen 2 mm vékonyra nyújtottam. Késsel vagy pizzavágóval hosszú csíkokra vágtam, majd a csíkokat keresztbe, hogy kis kockák legyenek. 

Ha nem szeretnénk azonnal felhasználni akkor terítsük a tésztát tiszta konyharuhára és szárítsuk ki. Ha kiszáradt (ezt onnan tudjuk, hogy törik a tészta és nem szakad!), akkor mehet egy dobozba vagy zacskóba.

Ha azonnal használjuk akkor lobogó forró vízben főzzük ki a kívánt mennyiséget. Ne adjunk hozzá se sót, se olajat!

A gyermek korától és étvágyától függően kb. 4-5 evésre elegendő. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése