2012. július 13., péntek

BREAKING NEWS: tejhelyettesítés

Ez a cikk főként azoknak a paramamiknak szól akik vagy ők maguk (mint például én is) laktózérzékenyek és izgulnak, hogy nehogy a gyerek is az legyen, vagy azoknak akiknek amúgy is tejérzékeny a babája. Nekik, nekünk nagy problémát jelenthet a tehéntej kiváltása az ételekből. Illetve nem, mert megtalálhatóak a boltok polcain a kész gabonatejek, amik ugye valójában nem tartalmaznak tehéntejet, ellenben sokkal táplálóbbak és vitamindúsabbak, mint a tehéntej.

Soroljuk: zab, rizs, tönköly, szója, mogyoró és mandula tej. Ezekkel már találkoztam. De mi van, ha valaki nem engedheti meg magának azt, hogy 1 literért 600 ft-ot vagy esetleg afelett fizessen a pénztárnál?! Habár ugye egy főzelék elkészítéséhez kb. 1,5-2 dl tejhez van szükség a baba esetében, de ha felbontjuk a dobozt, akkor ugyebár el kell használnunk az 1 liter, mert 3-4 napon belül megromlik. Vagy megitatjuk a gyerekkel (már aki megissza, Barni szerencsére igen!), vagy orrba-szájba tejes kajákat főzünk neki. :-))) 

Tegnap a bioboltban jártam, mert vészesen lecsökkent itthon a szupergabona köles és hajdina tartalékom, és volt időm jobban szétnézni a polcokon, mert Anyukám a bolt előtt szórakoztatta Barnit. És mit találtam? Hát egy szuper dolgot: zabitalpor. Létezik persze rizsből és szójából is. :-) 

A lényeg, 850 ft-ba kerül 400 gr, ami 4 liter (!!!) zabtej elkészítéséhez elegendő, és nem kell hozzá más, csak langyos illetve hideg csapvíz! :-)))) Azért ez így mindjárt barátibb... 

Vettem is egy dobozzal, ma ivott belőle egy adagot Barni ebéd után, úgy láttam ízlik neki. Illatra kb. ugyanaz, mint amit eddig vettem (Alnatura). 

Továbbá: akinek érzékenyebb pocakú a babája de nem tejérzékeny, az is nyugodtan használhatja a gabonatejet főzéshez és sütéshez, mert nem fogja megülni a baba hasát, mint a tehéntej. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése