2012. február 11., szombat

Zöldségek kukoricakrémben 7+

Van ilyen bébiétel is, azt Barni nagyon szereti, egy egész üveggel is benyom belőle ha jobb napja van. :-) Én is leutánoztam, de megváltoztattam az arányokat, több kukoricát tettem bele, mert tele van béta-karotinnal, ami a téli időkben szuper jól jön mindenkinek! :-)

-2 kicsi répa,
-1 kicsi krumpli (összecsukott markodban elférjen!),
-6 zöldségleves alaplé jégkocka kiolvasztva, (vízzel is helyettesíthető)
-1,5 dl víz,
-1 tk, vaj,
-1 nagy hagymából 3 karika,
-2 marok morzsolt csemegekukorica (fagyasztott, nem konzerv!).





A vajon (vaj legyen, és ne margarin, mert az olajból készül, a vaj pedig tejből. Én Lurpak dán vajat vettem, borsos az ára, 600 ft, de nagyon sokáig elég a babának, úgyhogy megéri minőségi terméket választani neki. Ami még nagyon jó, az a Kerrygold ír vaj, de az 800 ft. SÓZATLAN-t válasszunk!!!) megdinsztelem a hagymát, kb 1 perc alatt. Hozzáöntöm a zöldségeket és felöntöm a zöldségleves alaplével és vízzel. 15 percig főzöm fedő alatt. Ezután hozzáöntöm a kukoricát és további 5 percig főzöm. Kikanalazom a mixer edényébe a zöldségeket, és hozzáöntök 7 ek. levet a lábasból. Összemixelem. Ha nem elég krémes még higítható a főzőlével. Sokáig mixeljük, hogy a kukoricahéj darabok eltűnjenek. 

200 gramm.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése